marți, 13 iunie 2017

Rugaciunile sfantului Anton de Padova


In fiecare an pe data de 13 iunie este sarbatorit sfantul Anton de Padova, cand exista traditia de a se stropi crinii adusi de oameni, special de catre preot pentru diverse trebuinte.




Rugăciune de recomandare

Sfinte Antoane, între toţi sfinţii lui Dumnezeu, tu ai fost înzestrat cu o putere deosebită pentru a ocroti şi ajuta pe toţi cei care şi-au pus nădejdea în tine. Dumnezeu ţi-a dat chiar puterea de a învia morţii, de a reda celor orbi vederea, celor bolnavi sănătatea, astfel încât toţi cei care au alergat la tine au simţit mângâierea sprijinului tău.

Această grijă a ta faţă de suferinţele oamenilor, mă umple şi pe mine de încredere sfântă, cu care alerg la bunătatea ta, cerându-ţi ajutor. Pentru dragostea ta înflăcărată către Isus, care a voit să coboare în braţele tale sub chip de Prunc ceresc şi pentru iubirea ta gingaşă faţă de Maria, Mama lui Isus, te rog, arată-ţi acum puterea ta cea mare şi ajută-mă.

Tu eşti tăria mea în suportarea pagubelor, în nenorocirile care mă lovesc, în întristările mele sufleteşti, în boli şi lipsuri, în necazuri şi ispite de tot felul. Fii, deci, lângă mine când patimile îmi răscolesc sufletul şi când duhul cel rău unelteşte împotriva sufletului meu ca să-l piardă.

Sfinte Antoane, te rog, ajută-mă în toate lipsurile mele trupeşti şi sufleteşti. Alină şi mângâie sufletul meu în orice strâmtorare, pentru ca, îmbărbătat de tine, să primesc cununa biruinţei de la Dumnezeu în slava veşnică a cerului. Amin.

Rugăciune de încredinţare sfântului Anton

Sfinte Antoane, prietenul şi ocrotitorul meu, îţi încredinţez trupul şi sufletul meu, tot ce gândesc şi fac, îndur şi sufăr, viaţa şi moartea şi tot ce mă priveşte. Recunosc că nu sunt vrednic de grija ta; dar tu ai ajuta atâţia păcătoşi: ai milă şi de mine. Iată, în mâinile tale pun mântuirea mea pământească şi pe cea veşnică; ţie îţi încredinţez sufletul meu, pe care Isus l-a răscumpărat cu preţul atât de scump al sângelui său. Părintele meu sfânt, păstrează-mă sub ocrotirea ta şi dobândeşte-mi iertarea păcatelor, dragoste faţă de Isus, statornicie pe calea cea bună, o moarte fericită şi, în sfârşit, cerul. Harurile acestea nu le merit, dar tu poţi să mi le dobândeşti, căci Dumnezeu te iubeşte atât de mult încât îţi dă tot ceea ce îi ceri. Roagă-te, deci, pentru mine şi primeşte-mă sub ocrotirea ta. Vreau să-ţi fiu încredinţat zi şi noapte, la lucru şi în timp de odihnă, când sunt sănătos sau bolnav, în încercări şi ispite, la rugăciune şi la slujbă. Mai presus de toate fii milostiv cu mine în ceasul agoniei. Adu-ţi aminte cu câtă încredere am cerut ocrotirea ta. Amin.

Rugăciune de mulţumire

Sfinte Antoane, tu ai avut o inimă simţitoare faţă de suferinţele oamenilor şi i-ai ajutat totdeauna. Şi eu am simţit ajutorul tău în viaţa mea.

Primeşte recunoştinţa mea şi darul pe care îl prezint la altarul tău. Vreau şi eu să contribui, cu slabele mele puteri, la răspândirea împărăţiei lui Dumnezeu şi la ajutorarea săracilor. Ajută-mă în continuare, ca viaţa mea să fie demnă de un adevărat creştin şi niciodată să nu uit de binefacerea pe care am primit-o prin tine. Amin.


Rugăciune în sărbătoarea sfântului Anton

Preamărite Sfinte Antoane, tu care niciodată n-ai respins vreo rugăciune celor ce ţi s-au adresat, ascultă şi glasul meu smerit şi împlineşte cererea pe care ţi-o prezint astăzi; prin râvna pe care o aveai pentru slava lui Dumnezeu, prin dragostea înflăcărată faţă de aproapele, care te îndeamnă să-i dai ajutor, scăpându-l de orice fel de strâmtorare şi primejdie, prin dragostea pe care o aveai faţă de Isus, care te-a răsplătit apărând în chip de Prunc în braţele tale, prin devoţiunea ta către preasfânta Fecioară Maria, prin puterea acordată ţie de Dumnezeu ca să dobândeşti necontenit haruri acelora care se îndreaptă către tine, astfel încât prin mijlocirea ta se regăsesc lucrurile pierdute, se reamintesc cele uitate, orice lucru încredinţat ţie iese la bun sfârşit şi toţi care aleargă la tine se bucură de mijlocirea ta, obţine-mi de la Dumnezeu harul dorit. Inima mea să găsească mângâiere şi plin de mulţumire, să înaintez cu multă voioşie pe calea mântuirii. Amin.

Rugăciune la un mare necaz

Adu-ţi aminte, sfinte Antoane, cum te-a cinstit Dumnezeu până acum, ajutând atâtea mii de oameni care au cerut mijlocirea ta. Adu-ţi aminte câţi morţi au înviat, câţi rătăciţi au primit îndemn şi sfat bun, câţi au scăpat de diferite boli, câţi şi-au reprimit bunurile furate, într-un cuvânt, câţi au găsit şi găsesc necontenit prin tine ajutor în nevoile lor. Şi eu alerg la tine în necazul în care mă aflu. Voi primi uşurare de la Dumnezeu prin stăruinţa ta. Fie-ţi milă de mine, căci Domnul îmi trimite această suferinţă fie pentru păcatele mele, fie ca să mă încerce. Priveşte la starea mea atât de grea. Mă vei putea vedea suferind fără să fii mişcat? Ştiu că nu sunt vrednic de ajutorul tău, dar adu-ţi aminte de marea dragoste cu care ai ajutat pe atâţia păcătoşi, cât timp trăiau încă pe pământ.

sau

Sfinte Antoane, tu ai primit de la Dumnezeu darul de a ajuta mii de oameni în necazurile cele mai mari în care s-au aflat. Tu ai înviat chiar şi morţii, ai întors de pe căile rătăcite pe cei păcătoşi, ai vindecat pe cei bolnavi, ai înapoiat lucrurile pierdute sau furate şi orice rău, oricât de mare ar fi fost, s-a îndepărtat prin puterea rugăciunii tale. Dar nu numai atât, tu ai împărţit oamenilor bogăţiile harului lui Dumnezeu: prin tine mii de oameni s-au întors la credinţă, au învăţat să fie conştiincioşi în împlinirea datoriilor, au ajuns la bunăstare şi o viată fericită.

Şi eu alerg la tine în necazul în care mă aflu. Nu am de unde să primesc ajutor decât de la Dumnezeu dar sunt nevrednic să apar în faţa lui din cauza păcatelor mele. Priveşte la sufletul meu împovărat şi fie-ţi milă de mine.

Te rog Sfinte Antoane, pentru dragostea ta faţă de cei sărmani şi pentru grija ta pentru binele lor trupesc şi sufletesc, roagă-l pe bunul Dumnezeu să mă ajute şi pe mine. Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.